Forum Forum TS Cegielnia Piaski Strona Główna Forum TS Cegielnia Piaski
Forum Amatorskiej drużyny piłkarskiej TS Cegielnia Piaski
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Magnetyzery
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum TS Cegielnia Piaski Strona Główna -> Na każdy temat
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Buła
Senior



Dołączył: 18 Wrz 2005
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 23:51, 06 Sie 2006    Temat postu: Magnetyzery

Swego czasu zastanawiałem sie nad kupnem magnetyzerów podobno obnizają one zużycie paliwa i poprawiaja dynamike auta. Zetknął sie już ktos z Was z czymś takim? Czekam na opinie Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dafidoo
Junior



Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gostyń

PostWysłany: Pon 9:44, 07 Sie 2006    Temat postu:

Ja słyszałem, że o kilka - kilkanaście procent obniżają zużycie paliwa. Czasami jest to 0.5 l/100 czasami więcej.

Mój brat ma je założone - ale z tego co wiem, to nie robił jakiś testów na ile faktycznie to działa.
Koszt tych magnetyzerów nie jest drogi - więc dużo się nie straci Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
talar
Junior



Dołączył: 15 Wrz 2005
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 9:54, 07 Sie 2006    Temat postu:

A ja czytałem jakiś test: brak różnicy, albo spadek spalania tak znikomy, że gra nie warta świeczki. W niektórych przypadkach nawet problemy z silnikiem. Buła - zadaj sobie pytanie czy jakby rzeczywiście magnetyzery polepszały osiągi i obnizały zużycie paliwa to dlaczego nie montuja ich producenci u których pracują całe sztaby najlepszych inzynierów? gdyby za kilkadziesiąt złotych mozna było podnieść moc auta o 10% i obniżyc spalanie też o 10% to dlaczego nie montują takich rzeczy do aut wartych kilkadziesiąt tysięcy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Koza
El Chupacabra



Dołączył: 16 Wrz 2005
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stąd

PostWysłany: Pon 10:04, 07 Sie 2006    Temat postu:

talar napisał:
A ja czytałem jakiś test: brak różnicy, albo spadek spalania tak znikomy, że gra nie warta świeczki. W niektórych przypadkach nawet problemy z silnikiem.


Tak, też o tym słyszałem. Magnetyzery mają zastosowanie tylko w autach ze sporym przbiegiem i nie najmłodszych. Ale liczb nie przytoczę.

talar napisał:
Buła - zadaj sobie pytanie czy jakby rzeczywiście magnetyzery polepszały osiągi i obnizały zużycie paliwa to dlaczego nie montuja ich producenci u których pracują całe sztaby najlepszych inzynierów? gdyby za kilkadziesiąt złotych mozna było podnieść moc auta o 10% i obniżyc spalanie też o 10% to dlaczego nie montują takich rzeczy do aut wartych kilkadziesiąt tysięcy?


A tu się akurat nie zgodzę. Bo tak naprawdę to nie inżynierowie konstruują samochody w tej chwili. Tylko i wyłącznie ekonomia decyduje o kształcie końcowego produktu. I tak naprawdę - niby czemu ma zależeć producentowi na zmniejszeniu spalani i zwiększeniu kosztów. To sie nie sprzedaje. Liczy się tylko maksymalizacja zysków, dlatego aktualna tendencja jest taka, że jedna pompa steruje 4 układami. Nie ma sensu produkować auta bezawaryjnego i oszczędnego - bo nikt z nim nie przyjedzie do serwisu. Liczy sie minimalizacja kosztów produkcji i maksymalizacja sprzedaży. Klienta nie przyciągnie hasło - 'nasze auto spala 5% mniej', 'Klimatyzacja GRATIS' - jak najbardziej. I nie chodzi tu o same magnetyzery - taka jest tendencja ogólna. Samochód to zbyt masowy produkt, żeby kunsztownie przygotowywac go do sprzedaży.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Buła
Senior



Dołączył: 18 Wrz 2005
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 12:02, 07 Sie 2006    Temat postu:

wiecie ja tam pojecie nie mam na ten temat ale do założenia tego postu skłoniła mnie ilość osób kupujących na allegro sporo ponad 100 ... z tego co ja wiem to cześć kupuje magnetyzer i zaklada tuz pod licznikiem np. wody Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
talar
Junior



Dołączył: 15 Wrz 2005
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 12:24, 07 Sie 2006    Temat postu:

Koza napisał:

A tu się akurat nie zgodzę. Bo tak naprawdę to nie inżynierowie konstruują samochody w tej chwili. Tylko i wyłącznie ekonomia decyduje o kształcie końcowego produktu. I tak naprawdę - niby czemu ma zależeć producentowi na zmniejszeniu spalani i zwiększeniu kosztów.


O jakim zwiększeniu kosztów piszesz? Jeśli o koszcie zakupu magnetyzerów to jest on przeciez marginalny. Wyprodukowanie auta pochłania jakies 60% jego ceny końcowej, reszta to zysk, prowizja dla dealerów i cała otoczka. Czyli przy cenie sprzedazy 50 000, koszt wyprodukowania wynosi 30 000. Kilkadziesiąt złotych nic w tym przypadku nie znaczy, a przecież jak twierdzą sprzedawcy magnetyzerów korzyści moga być ogromne...

Nie rozumiem też, dlaczego nie miałoby zależeć producentom aut na zmniejszeniu użycia paliwa? Jeśliby posiadali swoje rafinerie to rozumiem, ale o ile dobrze się orientuję obecnie w branży motoryzacyjnej i petrochemicznej nie występują żadne koligacje, które mogłby wpłynąć na celowe zwiększenie spalania w produkowanych autach. Wręcz przeciwnie, dostrzega się tendencję zmniejszenia ilości spalanego paliwa. Przykładem może być tutaj zwiększony popyt na auta z napędem hybrydowym, które coraz częściej trafiają do seryjnej produkcji. Toyota Prius pomimo swojej dość wysokiej ceny sprzedaje się znakomicie i jeśli się nie mylę sprzedano już pół miliona tych aut. Co jeszcze, jest to samochód bardzo popularny w USA, a przecież każdy wie jakie podejście do niedawna mieli Amerykanie jesli chodzi o wielkość silników w ich autach i do ilości spalanego przez nie paliwa.
Wyliczyłem, że stosując magnetyzery jeżdżąc 15 000 km rocznie autem z silnikiem powiedzmy 2.0 które pali 10 litrów na 100km i przyjmując, że przy stosowaniu magnetyzerów ilości spalanego paliwa zmniejszy się o 15% (to takie średnie zalożenia sprzedawców, część z nich pisze nawet o 22%) jesteśmy w stanie zaoszczędzić około 1000 zł. Co więcej, przy zmiejszonym zużyciu paliwa zyskujemy również odczuwalny wzrost mocy samochodu. Przecież na na takich argumentach można oprzeć cały system sprzedaży.

Koza napisał:

To sie nie sprzedaje. Liczy się tylko maksymalizacja zysków, dlatego aktualna tendencja jest taka, że jedna pompa steruje 4 układami. Nie ma sensu produkować auta bezawaryjnego i oszczędnego - bo nikt z nim nie przyjedzie do serwisu.


A kto powiedział, że magnetyzery w jakiś sposób zmniejszają awaryjność?
Mają zwiększać moc i zmniejszać spalanie. Awaryjność zostaje ta sama, co jedynie może się zwiększyć. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dafidoo
Junior



Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gostyń

PostWysłany: Pon 12:39, 07 Sie 2006    Temat postu:

Buła - magnetyzery przy licznikach do wody mają inny cel. Powoduje, że licznik działa troszke inaczej niż powinien ;]

A co do konstrukcji samochodów i całej jej koniunktury - swego czasu głośno było o rewelacyjnym zderzaku Łągiewki (może pomyliłem nazwiska ). Ten zderzak powodował, że energia nie powoduje zgniotu w samochodzie ale przenośi ją chyba na bok (pisze to co zapamiętałęm Smile ). No ale podobno żadne firmy motoryzacyjne nie były tym zainteresowane... ciekawe czemu, każdy może się domyślić. Czy to zderzak działał faktycznie trudno mi stwierdzić... ale czasami ma się wrażenie, że to jest wszystko jedna mafia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Koza
El Chupacabra



Dołączył: 16 Wrz 2005
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stąd

PostWysłany: Pon 12:46, 07 Sie 2006    Temat postu:

Koza napisał:
Nie ma sensu produkować auta bezawaryjnego i oszczędnego - bo nikt z nim nie przyjedzie do serwisu.[...]

[...]I nie chodzi tu o same magnetyzery - taka jest tendencja ogólna. Samochód to zbyt masowy produkt, żeby kunsztownie przygotowywac go do sprzedaży.


Jak najbardziej się zgadzam co do tego, że faktycznie aua produkowane są coraz lepsze, mniej palące i ogólnie tańsze. Jeżeli chodzi o same magnetyzery nie wiązałem ich z awaryjnością, pisałem o ogólnej tendencji, ze nie ma sensu produkować aut bezawaryjnych. Co do powiązań między koncernami paliwowymi a producentami aut, nie sądzę, aby oficjalnie ktokolwiek się do takich relacji przyznał (i nie snuję teorii spiskowej), co jestem przekonany, że lobby paliwowe wywiera tak silne naciski zarówno na producentów, jak i na organy państwowe (zwłaszcza ustawodawcze), żeby krzywda im się nie stała. W zasadzie ponownie wyszedłem poza samą ideę magnetyzerów, bo one w tym momencie są tylko mało istotnym elementem. Bardziej chciałem zaznaczyć, ze producenci mając możliwość zastosowania pewnych niekonwencjonalnych rozwiązań, nie muszą i pewnie nie chcą z jakiś względów ich stosować. Zresztą podobnie było w przypadku słynnego i nie mniej kontrowersyjnego zderzaka Łągiewki.

A co do amerykańskich tendencji związanych z małolirażowymi silnikami (w stosunku do ich 5-cio litrowych motorów) to jest jeszcze jedna kwestia bardzo istotna w tym momencie, a dotyczy właśnie tego zakątka Świata - otóż Amerykanie uwielbiają być dżezi i trendi, a auta hybrydowe (nie ujmując absolutnie im zalet) w tej chwili takie właśnie są. Dlatego może sie okazać, że ze zmianą sezonu, mody, lub czegoś w tym stylu - Amerykanie znów zaczną jeździć tylko Hummery. (To taka dygresja żartobliwa).

Odchodzę daleko od dyskusji na temat zasadności stosowania magnetyzerów, bo nie mam pojęcia na ten temat. W zasadzie jest to produkt na tyle tani, że o ile nie zaszkodzi, to nie powinno być przeciwskazań w stosowaniu, nawet jeżeli efekty będą znikome.

PS>Z tego co kojarzę Kornel ma chyba założone w Alfie.

EDYTOWANY:

WOJO mnie ubiegł w temacie Łągiewki Smile. Co do zastosowania - tam chodziło o wirnik, dlatego nie było zgniotu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Buła
Senior



Dołączył: 18 Wrz 2005
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 13:19, 07 Sie 2006    Temat postu:

dafidoo napisał:


A co do konstrukcji samochodów i całej jej koniunktury - swego czasu głośno było o rewelacyjnym zderzaku Łągiewki (może pomyliłem nazwiska ). Ten zderzak powodował, że energia nie powoduje zgniotu w samochodzie ale przenośi ją chyba na bok (pisze to co zapamiętałęm Smile ). No ale podobno żadne firmy motoryzacyjne nie były tym zainteresowane... ciekawe czemu, każdy może się domyślić. Czy to zderzak działał faktycznie trudno mi stwierdzić... ale czasami ma się wrażenie, że to jest wszystko jedna mafia


dokładnei wiem o czym mówisz Wojo ale z tego co wiem to znalazło to zastosowanie w windach nawet był o tym program .... "Nie do wiary" Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gaszko
Junior



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piaski

PostWysłany: Pon 16:28, 07 Sie 2006    Temat postu:

Co do samego produktu jakim są magnetyzery, to przyznam się, że moja wiedza jest większa odnośnie zastosowania właśnie przy różnego typu licznikach domowych, ale spróbuje się ustosunkować do reszty. Odnośnie zderzaka Łągiewki to mimo, że zwiększał on w dużym stopniu bezpieczeństwo, to jednak firmy postanowiły, żeby nie inwestować w ten produkt, bo zysk który mają na częściach zamiennych jest nieporównywalnie większy od przychodów jakie powstały by po wdrożeniu pomysłu w życie ( no cóż ekonomia góruje nad bezpieczeństwem)Wydaje mi się jednak, że nie ma tu identycznej sytuacji- jeśli idzie o wspomniane magnetyzery i im podobne nowinki w kontekście wielkich koncernów samochodowych. Według mnie obecnie w marketingu i ogólnie szeroko pojętej sprzedaży co raz bardziej odbiega się od konkurencji cenowej a przechodzi w jakościową. Przykład - Fiat który przez ostatnie kilka lat stawiał na cene a tracił na jakości, co doprowadziło do znacznych strat w rynku, podobnie Mercedes, który mimo że zawsze był ostoją solidności w ostatnich latach na skutek błędnej polityki firmy stał się coraz bardziej awaryjny- przez co stracił znaczną cześć zaufanej klienteli. Przykład z drugiej strony - auta japońskie, w ekspresowym tepie zdobywające rynki i uznanie w krajach które przez długi czas były zakochane w swoich rodzimych pojazdach.
Podsumowując - jeśli taka zmiana faktycznie poprawiła by osiągi i wytrwałość silników to, w mojej ocenie, koncerny wdrażały by je do swych produktów.
Co do programu " Nie do wiary" to nie zdziwie się jeśli będzie tyle wart co magnetyzery - ps - Buła twoje źródła informacji są intrygujące - wpierw Fakt teraz Nie do wiary Twisted Evil Twisted Evil

Przepraszam że też odbiegłem od tematu, ale chyba dyskusja główna zeszła troche na boczny tor. Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Buła
Senior



Dołączył: 18 Wrz 2005
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:50, 07 Sie 2006    Temat postu:

gaszko napisał:

Co do programu " Nie do wiary" to nie zdziwie się jeśli będzie tyle wart co magnetyzery - ps - Buła twoje źródła informacji są intrygujące - wpierw Fakt teraz Nie do wiary Twisted Evil Twisted Evil



ależ Gaszko ja własnie o silniku Łągiewki dowiedziałem sie z programu "Nie do wiary" Smile magnetyzery są znane juz wiekszej liczbie osób dlatego ten mój temat wiadomo porównanie doswiadczeń...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gaszko
Junior



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piaski

PostWysłany: Pon 22:24, 07 Sie 2006    Temat postu:

Przyznam się, że dawno nie oglądałem tego programu, więc tym bardziej mnie zdziwiło to, że znalazła sie tam informacja o tym silniku - to jednak nie jest żaden nieludzki wymysł Laughing
A co do tego że porównujesz opinie to przecież absolutnie tego nie kwestionuje Smile Przecież między innymi temu służy forum Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Chudy
Junior



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wiecie

PostWysłany: Pon 23:27, 07 Sie 2006    Temat postu:

Buła możesz je kupić, bo koszt nie jest duży, ale cudów się nie spodziewaj. Na pewno spalanie ci nie spadnie. Plusy jakie możesz uzyskać to lepsza charakterystyka pracy silnika i mniejsza emisja CO2. Jak chcesz chronić środowisko to je kup Smile.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
talar
Junior



Dołączył: 15 Wrz 2005
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 11:43, 14 Sie 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Buła
Senior



Dołączył: 18 Wrz 2005
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:11, 14 Sie 2006    Temat postu:

to teraz patrzcie na takie cos Razz

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum TS Cegielnia Piaski Strona Główna -> Na każdy temat Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin