 |
Forum TS Cegielnia Piaski Forum Amatorskiej drużyny piłkarskiej TS Cegielnia Piaski
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Buła
Senior
Dołączył: 18 Wrz 2005
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 23:51, 06 Sie 2006 Temat postu: Magnetyzery |
|
|
Swego czasu zastanawiałem sie nad kupnem magnetyzerów podobno obnizają one zużycie paliwa i poprawiaja dynamike auta. Zetknął sie już ktos z Was z czymś takim? Czekam na opinie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dafidoo
Junior
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: Pon 9:44, 07 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Ja słyszałem, że o kilka - kilkanaście procent obniżają zużycie paliwa. Czasami jest to 0.5 l/100 czasami więcej.
Mój brat ma je założone - ale z tego co wiem, to nie robił jakiś testów na ile faktycznie to działa.
Koszt tych magnetyzerów nie jest drogi - więc dużo się nie straci
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
talar
Junior
Dołączył: 15 Wrz 2005
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 9:54, 07 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
A ja czytałem jakiś test: brak różnicy, albo spadek spalania tak znikomy, że gra nie warta świeczki. W niektórych przypadkach nawet problemy z silnikiem. Buła - zadaj sobie pytanie czy jakby rzeczywiście magnetyzery polepszały osiągi i obnizały zużycie paliwa to dlaczego nie montuja ich producenci u których pracują całe sztaby najlepszych inzynierów? gdyby za kilkadziesiąt złotych mozna było podnieść moc auta o 10% i obniżyc spalanie też o 10% to dlaczego nie montują takich rzeczy do aut wartych kilkadziesiąt tysięcy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Koza
El Chupacabra
Dołączył: 16 Wrz 2005
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stąd
|
Wysłany: Pon 10:04, 07 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
talar napisał: | A ja czytałem jakiś test: brak różnicy, albo spadek spalania tak znikomy, że gra nie warta świeczki. W niektórych przypadkach nawet problemy z silnikiem. |
Tak, też o tym słyszałem. Magnetyzery mają zastosowanie tylko w autach ze sporym przbiegiem i nie najmłodszych. Ale liczb nie przytoczę.
talar napisał: | Buła - zadaj sobie pytanie czy jakby rzeczywiście magnetyzery polepszały osiągi i obnizały zużycie paliwa to dlaczego nie montuja ich producenci u których pracują całe sztaby najlepszych inzynierów? gdyby za kilkadziesiąt złotych mozna było podnieść moc auta o 10% i obniżyc spalanie też o 10% to dlaczego nie montują takich rzeczy do aut wartych kilkadziesiąt tysięcy? |
A tu się akurat nie zgodzę. Bo tak naprawdę to nie inżynierowie konstruują samochody w tej chwili. Tylko i wyłącznie ekonomia decyduje o kształcie końcowego produktu. I tak naprawdę - niby czemu ma zależeć producentowi na zmniejszeniu spalani i zwiększeniu kosztów. To sie nie sprzedaje. Liczy się tylko maksymalizacja zysków, dlatego aktualna tendencja jest taka, że jedna pompa steruje 4 układami. Nie ma sensu produkować auta bezawaryjnego i oszczędnego - bo nikt z nim nie przyjedzie do serwisu. Liczy sie minimalizacja kosztów produkcji i maksymalizacja sprzedaży. Klienta nie przyciągnie hasło - 'nasze auto spala 5% mniej', 'Klimatyzacja GRATIS' - jak najbardziej. I nie chodzi tu o same magnetyzery - taka jest tendencja ogólna. Samochód to zbyt masowy produkt, żeby kunsztownie przygotowywac go do sprzedaży.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Buła
Senior
Dołączył: 18 Wrz 2005
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 12:02, 07 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
wiecie ja tam pojecie nie mam na ten temat ale do założenia tego postu skłoniła mnie ilość osób kupujących na allegro sporo ponad 100 ... z tego co ja wiem to cześć kupuje magnetyzer i zaklada tuz pod licznikiem np. wody
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
talar
Junior
Dołączył: 15 Wrz 2005
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 12:24, 07 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Koza napisał: |
A tu się akurat nie zgodzę. Bo tak naprawdę to nie inżynierowie konstruują samochody w tej chwili. Tylko i wyłącznie ekonomia decyduje o kształcie końcowego produktu. I tak naprawdę - niby czemu ma zależeć producentowi na zmniejszeniu spalani i zwiększeniu kosztów. |
O jakim zwiększeniu kosztów piszesz? Jeśli o koszcie zakupu magnetyzerów to jest on przeciez marginalny. Wyprodukowanie auta pochłania jakies 60% jego ceny końcowej, reszta to zysk, prowizja dla dealerów i cała otoczka. Czyli przy cenie sprzedazy 50 000, koszt wyprodukowania wynosi 30 000. Kilkadziesiąt złotych nic w tym przypadku nie znaczy, a przecież jak twierdzą sprzedawcy magnetyzerów korzyści moga być ogromne...
Nie rozumiem też, dlaczego nie miałoby zależeć producentom aut na zmniejszeniu użycia paliwa? Jeśliby posiadali swoje rafinerie to rozumiem, ale o ile dobrze się orientuję obecnie w branży motoryzacyjnej i petrochemicznej nie występują żadne koligacje, które mogłby wpłynąć na celowe zwiększenie spalania w produkowanych autach. Wręcz przeciwnie, dostrzega się tendencję zmniejszenia ilości spalanego paliwa. Przykładem może być tutaj zwiększony popyt na auta z napędem hybrydowym, które coraz częściej trafiają do seryjnej produkcji. Toyota Prius pomimo swojej dość wysokiej ceny sprzedaje się znakomicie i jeśli się nie mylę sprzedano już pół miliona tych aut. Co jeszcze, jest to samochód bardzo popularny w USA, a przecież każdy wie jakie podejście do niedawna mieli Amerykanie jesli chodzi o wielkość silników w ich autach i do ilości spalanego przez nie paliwa.
Wyliczyłem, że stosując magnetyzery jeżdżąc 15 000 km rocznie autem z silnikiem powiedzmy 2.0 które pali 10 litrów na 100km i przyjmując, że przy stosowaniu magnetyzerów ilości spalanego paliwa zmniejszy się o 15% (to takie średnie zalożenia sprzedawców, część z nich pisze nawet o 22%) jesteśmy w stanie zaoszczędzić około 1000 zł. Co więcej, przy zmiejszonym zużyciu paliwa zyskujemy również odczuwalny wzrost mocy samochodu. Przecież na na takich argumentach można oprzeć cały system sprzedaży.
Koza napisał: |
To sie nie sprzedaje. Liczy się tylko maksymalizacja zysków, dlatego aktualna tendencja jest taka, że jedna pompa steruje 4 układami. Nie ma sensu produkować auta bezawaryjnego i oszczędnego - bo nikt z nim nie przyjedzie do serwisu. |
A kto powiedział, że magnetyzery w jakiś sposób zmniejszają awaryjność?
Mają zwiększać moc i zmniejszać spalanie. Awaryjność zostaje ta sama, co jedynie może się zwiększyć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dafidoo
Junior
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: Pon 12:39, 07 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Buła - magnetyzery przy licznikach do wody mają inny cel. Powoduje, że licznik działa troszke inaczej niż powinien ;]
A co do konstrukcji samochodów i całej jej koniunktury - swego czasu głośno było o rewelacyjnym zderzaku Łągiewki (może pomyliłem nazwiska ). Ten zderzak powodował, że energia nie powoduje zgniotu w samochodzie ale przenośi ją chyba na bok (pisze to co zapamiętałęm ). No ale podobno żadne firmy motoryzacyjne nie były tym zainteresowane... ciekawe czemu, każdy może się domyślić. Czy to zderzak działał faktycznie trudno mi stwierdzić... ale czasami ma się wrażenie, że to jest wszystko jedna mafia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Koza
El Chupacabra
Dołączył: 16 Wrz 2005
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stąd
|
Wysłany: Pon 12:46, 07 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Koza napisał: | Nie ma sensu produkować auta bezawaryjnego i oszczędnego - bo nikt z nim nie przyjedzie do serwisu.[...]
[...]I nie chodzi tu o same magnetyzery - taka jest tendencja ogólna. Samochód to zbyt masowy produkt, żeby kunsztownie przygotowywac go do sprzedaży. |
Jak najbardziej się zgadzam co do tego, że faktycznie aua produkowane są coraz lepsze, mniej palące i ogólnie tańsze. Jeżeli chodzi o same magnetyzery nie wiązałem ich z awaryjnością, pisałem o ogólnej tendencji, ze nie ma sensu produkować aut bezawaryjnych. Co do powiązań między koncernami paliwowymi a producentami aut, nie sądzę, aby oficjalnie ktokolwiek się do takich relacji przyznał (i nie snuję teorii spiskowej), co jestem przekonany, że lobby paliwowe wywiera tak silne naciski zarówno na producentów, jak i na organy państwowe (zwłaszcza ustawodawcze), żeby krzywda im się nie stała. W zasadzie ponownie wyszedłem poza samą ideę magnetyzerów, bo one w tym momencie są tylko mało istotnym elementem. Bardziej chciałem zaznaczyć, ze producenci mając możliwość zastosowania pewnych niekonwencjonalnych rozwiązań, nie muszą i pewnie nie chcą z jakiś względów ich stosować. Zresztą podobnie było w przypadku słynnego i nie mniej kontrowersyjnego zderzaka Łągiewki.
A co do amerykańskich tendencji związanych z małolirażowymi silnikami (w stosunku do ich 5-cio litrowych motorów) to jest jeszcze jedna kwestia bardzo istotna w tym momencie, a dotyczy właśnie tego zakątka Świata - otóż Amerykanie uwielbiają być dżezi i trendi, a auta hybrydowe (nie ujmując absolutnie im zalet) w tej chwili takie właśnie są. Dlatego może sie okazać, że ze zmianą sezonu, mody, lub czegoś w tym stylu - Amerykanie znów zaczną jeździć tylko Hummery. (To taka dygresja żartobliwa).
Odchodzę daleko od dyskusji na temat zasadności stosowania magnetyzerów, bo nie mam pojęcia na ten temat. W zasadzie jest to produkt na tyle tani, że o ile nie zaszkodzi, to nie powinno być przeciwskazań w stosowaniu, nawet jeżeli efekty będą znikome.
PS>Z tego co kojarzę Kornel ma chyba założone w Alfie.
EDYTOWANY:
WOJO mnie ubiegł w temacie Łągiewki . Co do zastosowania - tam chodziło o wirnik, dlatego nie było zgniotu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Buła
Senior
Dołączył: 18 Wrz 2005
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 13:19, 07 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
dafidoo napisał: |
A co do konstrukcji samochodów i całej jej koniunktury - swego czasu głośno było o rewelacyjnym zderzaku Łągiewki (może pomyliłem nazwiska ). Ten zderzak powodował, że energia nie powoduje zgniotu w samochodzie ale przenośi ją chyba na bok (pisze to co zapamiętałęm ). No ale podobno żadne firmy motoryzacyjne nie były tym zainteresowane... ciekawe czemu, każdy może się domyślić. Czy to zderzak działał faktycznie trudno mi stwierdzić... ale czasami ma się wrażenie, że to jest wszystko jedna mafia |
dokładnei wiem o czym mówisz Wojo ale z tego co wiem to znalazło to zastosowanie w windach nawet był o tym program .... "Nie do wiary"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gaszko
Junior
Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piaski
|
Wysłany: Pon 16:28, 07 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Co do samego produktu jakim są magnetyzery, to przyznam się, że moja wiedza jest większa odnośnie zastosowania właśnie przy różnego typu licznikach domowych, ale spróbuje się ustosunkować do reszty. Odnośnie zderzaka Łągiewki to mimo, że zwiększał on w dużym stopniu bezpieczeństwo, to jednak firmy postanowiły, żeby nie inwestować w ten produkt, bo zysk który mają na częściach zamiennych jest nieporównywalnie większy od przychodów jakie powstały by po wdrożeniu pomysłu w życie ( no cóż ekonomia góruje nad bezpieczeństwem)Wydaje mi się jednak, że nie ma tu identycznej sytuacji- jeśli idzie o wspomniane magnetyzery i im podobne nowinki w kontekście wielkich koncernów samochodowych. Według mnie obecnie w marketingu i ogólnie szeroko pojętej sprzedaży co raz bardziej odbiega się od konkurencji cenowej a przechodzi w jakościową. Przykład - Fiat który przez ostatnie kilka lat stawiał na cene a tracił na jakości, co doprowadziło do znacznych strat w rynku, podobnie Mercedes, który mimo że zawsze był ostoją solidności w ostatnich latach na skutek błędnej polityki firmy stał się coraz bardziej awaryjny- przez co stracił znaczną cześć zaufanej klienteli. Przykład z drugiej strony - auta japońskie, w ekspresowym tepie zdobywające rynki i uznanie w krajach które przez długi czas były zakochane w swoich rodzimych pojazdach.
Podsumowując - jeśli taka zmiana faktycznie poprawiła by osiągi i wytrwałość silników to, w mojej ocenie, koncerny wdrażały by je do swych produktów.
Co do programu " Nie do wiary" to nie zdziwie się jeśli będzie tyle wart co magnetyzery - ps - Buła twoje źródła informacji są intrygujące - wpierw Fakt teraz Nie do wiary
Przepraszam że też odbiegłem od tematu, ale chyba dyskusja główna zeszła troche na boczny tor.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Buła
Senior
Dołączył: 18 Wrz 2005
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 21:50, 07 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
gaszko napisał: |
Co do programu " Nie do wiary" to nie zdziwie się jeśli będzie tyle wart co magnetyzery - ps - Buła twoje źródła informacji są intrygujące - wpierw Fakt teraz Nie do wiary
|
ależ Gaszko ja własnie o silniku Łągiewki dowiedziałem sie z programu "Nie do wiary" magnetyzery są znane juz wiekszej liczbie osób dlatego ten mój temat wiadomo porównanie doswiadczeń...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gaszko
Junior
Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piaski
|
Wysłany: Pon 22:24, 07 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Przyznam się, że dawno nie oglądałem tego programu, więc tym bardziej mnie zdziwiło to, że znalazła sie tam informacja o tym silniku - to jednak nie jest żaden nieludzki wymysł
A co do tego że porównujesz opinie to przecież absolutnie tego nie kwestionuje Przecież między innymi temu służy forum
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Chudy
Junior
Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wiecie
|
Wysłany: Pon 23:27, 07 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Buła możesz je kupić, bo koszt nie jest duży, ale cudów się nie spodziewaj. Na pewno spalanie ci nie spadnie. Plusy jakie możesz uzyskać to lepsza charakterystyka pracy silnika i mniejsza emisja CO2. Jak chcesz chronić środowisko to je kup .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
talar
Junior
Dołączył: 15 Wrz 2005
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 11:43, 14 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|